وبلاگ

لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن چیست؟

لوله پلی اتیلن در دسته بندی های متفاوت اعم از فشار قوی یا تحت فشار. ، کشاورزی ، کابلی ، تک جداره و دوجداره یا فاضلابی. با دو گرید pe 80 و pe 100 در سایزهای 25 میلیمتر تا 1400 میلیمتر در مقاومت های 4 تا. 25 بار، به لوله ای گفته می شود که با اکسترود مواد اولیه پلی اتیلن با دانسیته بالا یا سنگین در قیمت های متفاوت. در کارخانه تولید میشود. توسط تامین کننده و یا تولید کننده در بازار به فروش می رسد.

پلی اتیلن از نفت حاصل می شود. و پلیمری از خانواده پلاستیک ها با قابلیت ذوب شدن و قالب گیری است. این پلیمر از پلیمریزاسیون اتیلن که گازی بی رنگ و تشکیل از دو اتم کربن و چهار اتم هیدروژن می باشد. به دست می آید. مهم ترین مشخصه های پلی اتیلن که در تولید محصولات پلیمری تاثیر گذار است، جرم مولکولی و دانسیته می باشد. این ماده بارسیدن به نقطه ذوب خود به حالت مایع و با رسیدن به نقطه انجماد. به حالت جامد تبدیل می شود. تقریبا هر 1.75 كیلوگرم نفت خام یك كیلوگرم پلی اتیلن تولید می شود که قابلیت بازیافت را دارد. پلی اتیلن اکثرا در جهت ساخت ترکیبات پلاستیکی استفاده می شود. تا به صورت خالص مورد استفاده قرار گیرد. این ماده با این که در طیف وسیعی از مصارف گوناگون استفاده شود می تواند برای انسان و محیط زیست نیز آسیب رسان باشد.

لوله پلی اتیلن

لوله ای گفته می شود که از مواد اولیه پلی اتیلنی و در حالت استاندارد. بدون افزودنی های (گرانول) دیگر تولید شده باشد. همین مواد است که به لوله ها شکل و ظاهر میدهد. و باعث مزایای زیاد و محبوبیت این لوله ها برای آبرسانی شده است. لوله پلی اتیلن در آب و هوای معتدل عملکرد بسیار مناسبی دارد. و اگر نیازهای مربوط به نصب و مهندسی کامل انجام گردد ، بدون هیچگونه مشکل و شکسته شدن می توان از آنها برای سالهای طولانی استفاده کرد.

معمولا از لوله های پلی اتیلنی برای آبرسانی و آبیاری می توان استفاده کرد. جز اصلی این لوله ها یک زنجیره پلیمری ساخته شده از مولکولهای اتیلن است. که از کربن و هیدروژن ساخته شده اند . لوله های تحت فشار یا تک جداره در رده های فشارهای مختلفی در بازار عرضه می شود. و خریداران با توجه به نیاز خود اقدام به خرید می کنند. این مزیت ها موجب شده در عصر حاضر لوله پلی اتیلن آبرسانی جای لوله فلزی و بتنی را بگیرد. کاربرد اصلی لوله‌های پلی اتیلن جهت آبرسانی برای انتقال آب در خارج از شهرها و یا در داخل شهرها برای انشعابات اصلی می باشد. مواد پلی اتیلنی که در تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد بر اساس نوع کاربردی که دارند متفاوت باشد. این مواد در گرید‌های مختلفی تولید و عرضه میگردد که هر کدام از آنها جهت کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لوله پلی اتیلن به صورت کلاف 100 متری از سایز 20 تا 110 (در سایزهای 20-25 و 32 گاهی تا 400متر).و در سایز های 110 تا 1400 به صورت شاخه 6 متری و 12 متری تولید میشوند.(قابل ذکر هست برای مثال گاهی سایز 125 به صورت کلاف 50 متری تولید میشوند. در سایز های بزرگتر از 63 در نوع کلافی و با فشار 6 اتمسفر امکان تا خوردگی لوله وجود دارد.

چرا قیمت لوله پلی اتیلن متغییر است

قیمت مواد اولیه ای که در تولید لوله پلی اتیلن استفاده میشود در بورس همواره در حال تغییر و نوسان میباشد و ثبات نسبی در قیمت وجود ندارد. همچنین فاکتورهای متعدد دیگری اعم از نرخ ارز، هزینه حمل و نقلف هزینه های برق و هزینه‌های پرسنلی و بسیاری موارد دیگر ممکن است در قیمت و تهیه لیست قیمت تاثیر گذار باشد. از این‌رو تولید کنندگان و فروشندگان قیمتهای خود را به صورت روزانه و با مدت اعتبار یک روز به مشتریان می‌دهند و شرکت در مناقصات یک ریسک بسیار پر خطر میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *