وبلاگ

اتصال لوله سفید بدون اتو

اتصال لوله سفید بدون اتو

جوش دادن لوله بدون استفاده از دستگاه یکی از روش‌های اتصال لوله‌ها محسوب می‌شود که هزینه پایینی را به همراه دارد. از روش‌های مختلفی برای این نوع اتصال می‌توانید استفاده کنید. استفاده از اتصالات مکانیکی همچون اتصالات پیچی یا رزوه‌ای، اتصالات فشاری و همچنین روش سرپیک شعله، استفاده از روش جوش لب به لب بدون اتو از جمله روش‌هایی است که بدون استفاده از دستگاه اتو می‌توانید لوله‌ها را به یکدیگر اتصال دهید.

اتصال لوله بدون اتو

اتصال لوله سفید بدون اتو به روش‌هایی می‌گویند که برای اتصال لوله‌ها به یکدیگر نیازی به دستگاه جوش نباشد، که با روش‌های مختلفی می‌توانید این کار را انجام دهید. در این موارد می‌توانید از اتصالات پیچی یا رزوه استفاده کنید که این نوع اتصالات در انواع مختلفی موجود هستند. با توجه به سایز لوله می‌توانید نوع اتصال مناسب آن را انتخاب کنید. برای استفاده از این اتصالات جهت متصل کردن لوله‌ها باید با فشار کمتر از چهار بار استفاده کنید. برای لوله‌های با قطر مساوی به یکدیگر می‌توانید از رابط مساوی استفاده کنید. یکی دیگر از انواع اتصالاتی که در این زمینه به شما کمک می‌کند، اتصالات فشاری هستند. برای اتصالات لوله‌های سفید آب و گاز که دارای سایز کمتر از دو اینچ هستند، از این اتصالات می‌توانید استفاده نمایید.

 یک نوع روش جوش لوله سفید بدون دستگاه اتو است که سرپیک شعله می‌گویند. استفاده از این روش نیاز به دقت و مهارت بالایی دارید و در صورتی که مهارت لازم را نداشته باشید، نباید به سراغ این سرپیک شعله بروید. در این فرایند توسط کپسول گاز و سرپیک شعله دهانه لوله‌ها را گرم کرده که نرم شوند و سپس لوله دومی درون آن قرار داده می‌شود.

 

خرید انواع لوله و اتصالات سفید با مناسب ترین قیمت در سال 1403

اتصال لوله فلزی بدون رزوه

با توجه به نوع استفاده‌ای که از لوله فلزی دارید، می‌توان از روش‌های مختلفی برای اتصالات استفاده کرد. اتصالات دائم، اتصالات موقت و اتصالات نیمه موقت برخی از این نوع اتصالات محسوب می‌شوند. هر یک از این اتصالات ویژگی‌های خاص خود را دارند. با اتصالات دائم می‌توانید یک نقطه را به یکدیگر اتصال داده و سپس آن را جدا کنید، البته در صورت جدا کردن امکان دارد ماده اولیه تخریب شود. اتصال نیمه موقت را نمی‌توانید به راحتی جدا کنید. با توجه به اعمال نیرو مانند لحیم کاری این نوع اتصالات از یکدیگر جدا می‌شوند.

اتصال لوله سفید با چسب

یکی از رایج‌ترین روش‌های اتصالات لوله سفید به یکدیگر استفاده از چسب پی‌وی‌سی است. در استفاده از این روش اتصال مدت زمان خشک شدن چسب و جوش سرد ایجاد شده از مهم‌ترین عوامل در انتخاب نوع چسب است. در این نوع اتصال چسب نقش یک حلال را بر عهده دارد که سطح بیرونی اتصال نری و سطح درون اتصال مادگی را درون خود حل می‌کند. پس از مدتی دو سطح اتصال یکپارچه شده و یک جوش سرد بین دو سطح ایجاد می‌شود.

اتصال دو لوله به هم

در برخی مواقع لازم است که دو لوله به یکدیگر اتصال داده شود. انتخاب روش مناسب برای اتصالات از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که تجربه و تخصص لازم را نداشته باشید، امکان دارد که خساراتی برای شما به همراه داشته باشد و یا لوله‌ها دچار آسیب شوند. رایج‌ترین روش اتصال استفاده از دستگاه جوش یا اتو است که نیاز به هزینه بالایی دارد. اما اگر می‌خواهید هزینه کمتری برای شما به همراه داشته باشد، از اتصالات دیگر همچون چسب اتصالات مکانیکی و جوش لب به لب استفاده کنید. در روش جوش لب به لب، سطح دو لوله را تمیز کرده سپس روی فلز داغ قرار دهید که به صورت یکسان سر لوله‌ها داغ شود. سپس سر لوله‌ها را به یکدیگر چسبانده و فشار دهید. مشاهده خواهید کرد که لوله‌ها به یکدیگر اتصال داده شده‌اند.

سخن پایانی

برای استفاده از لوله سفید برای برخی از کاربردها باید این لوله‌ها را به یک‌دیگر اتصال دهید. رایج‌ترین روش اتصال لوله سفید جوش حرارتی است که هزینه بالایی را به همراه دارد. اتصال لوله سفید بدون دستگاه اتو هزینه بسیار کمتری دارد. برای این نوع اتصال می‌توانید از اتصالات مکانیکی همچون اتصالات پیچی یا رزوه‌ای، اتصالات فشاری و اتصالات لب به لب و … استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *