وبلاگ

بررسی جامع شیر های پروانه ای پلیمری

شیر پروانه ای

شیر پروانه ای پلیمری چیست؟

شیر های پروانه ای پلیمری همانطور که از نامشان پیداست از جنس پلیمر هستند.

این شیر ها از سایز 2 تا 8 اینچ تولید و عرضه میگردند و مورد مصرف صنایع کشاورزی قرار میگیرد.

 

مزایای شیر پروانه ای پلیمری

این شیر ها بسیار کم باعث کاهش فشار آب خواهند شد و مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد شیمیایی و نور خورشید دارند . شیر های پروانه ای پلیمری 6 اتمسفر تحمل فشار دارند .

بدنه ی آنها بسیار محکم و مقاوم بوده و جنس لاستیک آنها EPDM ، شفت مرکزی آنها استیل و اهرم آن فلزی با مقاومت بسیار بالا است. عدم خوردگی و  زنگ زدگی انواع قطعات این محصول از مزایای دیگر آن میباشد.

بدنه ی این محصول از جنس UPVC بوده و مقاومت آن در مقابل سیال های خورنده بسیار بالا است. شیر های پروانه ای در واحد های نفت و پتروشیمی ، پروژه های آب و فاضلاب و در صنعت بسیار مورد مصرف قرار میگیرند.

این محصول به نسبت نوع چدنی خود بسیار سبک تر است و در نتیجه حمل و نقل و یا نصب این محصول بسیار آسان تر میباشد. دیسک این شیر پروانه ای از جنس لاستیک و پلیمر است که به همین دلیل دچار زنگ زدگی و یا رسوباتی که به عملکرد شیر لطمه بزند نمیشود.

 

مزیت ویژه شیر پروانه ای پلیمری نسبت به شیر پروانه ای چدنی

این روز ها به دلیل بالا رفتن قیمت فلزات در اکثر مواقع شاهد به سرقت رفتن شیر های چدنی از سیستم های آبرسانی زمین های کشاورزی هستیم. که این مسئله هم باعث به سرقت رفتن شیر و هم آسیب رساندن سارقان به سیستم آبرسانی برای سرقت شیر ها میشود.

شیر های پروانه ای پلیمری از این مسئله مستثنا هستند . چرا که پلیمر به کار رفته در ساختار این شیر ها علاوه بر اینکه بسیار مستحکم است اما ارزش سرقت را ندارد.

از این رو محصولات پلیمری قیمت مناسب تری نسبت به محصولات چدنی دارند.

 

قیمت شیر پروانه ای پلیمری

قیمت شیر پروانه ای پلیمری به موارد مختلفی از جمله برند و سایز و تحمل فشار بار این محصول بستگی دارد. البته ضمانت و گارانتی شیر پروانه ای پلیمری نیز بسیار حائز اهمیت میباشد.

 

تعمیر شیر پروانه ای

شیر پلیمری از اجزای گوناگونی همچون ؛

  • استم
  • اورینگ
  • سیت
  • بدنه
  • و دیسک تشکیل میشود.

در هر کدام از این بخش ها ممکن است به دلایل مختلفی و تحت شرایط خاصی آسیب وارد شود. البته در شرایط نرمال و استاندارد عمر کاری این محصول بالا است.

 

اجزای شیر پروانه ای

اجزای شیر پروانه ای

 

در صورت بروز هر گونه مشکل در شیر پروانه ای قابلیت تعمیر این محصول وجود دارد . مراکز تعمیرات این شرالات در کشور وجود دارند که بر اساس استاندارد های بین المللی عملیات تعمیر شیر را اجرا میکنند.

بطور کلی تعمیر شیر های پروانه ای شامل مواردی همچون ؛

  • جوشکاری بدنه
  • تراشکاری بدنه
  • رنگ کردن بدنه
  • ست کردن سوراخ ها مطابق استاندارد های محصول
  • و تولید مجدد بدنه میباشد.

البته شیر پروانه ای پلیمری که در مجموعه اتصال آنلاین به فروش میرسد دارای 1 سال گارانتی تعویض بوده و خیال شما را بابت این موضوع راحت میکند.

 

نصب شیر پروانه ای

قبل از تهیه محصول و قبل از نصب شیر پروانه ای نیاز است تا به نکاتی توجه شود.

 

نکات قبل از نصب

فشار سیستم آبیاری خود را بررسی کنید و همچنین مطمئن شوید که فشار سیستم آبیاری شما با فشار کاری شیر پروانه ای که تهیه کردید مطابقت داشته باشد.

از کیفیت شیر پروانه ای خود اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید تمامی ملحقات داخل بسته به دست شما رسیده باشد. از عمر مفید شیر پروانه ای و حد اکثر دمای مجاز اطلاع حاصل فرمایید.

میتوانید مراحل نصب را از کاتالوگ و راهنمای محصول مطالعه فرمایید اما بهتر است تا تمامی مراحل نصب توسط فرد مجرب انجام داده شود. هنگام نصب شیر دقت کنید که شیر حتما بسته باشد. از تجهیزات مناسب جهت نصب این محصول استفاده کنید.

قبل از شروع نصب حتما داخل خطوط لوله را بررسی نمایید تا مطمئن شوید مواد زائد در خطوط انتقالتان وجود نداشته باشد. سیال انتقالی شما باید متناسب با دیسک شیر پروانه ای که تهیه کرده اید باشد تا به مشکل برخورد نکنید.

برای جلوگیری از فشار به شیر پروانه ای پلیمری بررسی کنید که خطوط لوله در یک راستا و یک جهت قرار گرفته باشند. هنگام نصب توجه داشته باشید که دسته فلزی شیر در جای درست قرار بگیرد و شیر کاملا بسته باشد.

 

شیر پروانه ای پلیمری را از کجا تهیه کنیم؟

شیر های پروانه ای توسط کارخانه های متفاوت و با برند های مختلفی تولید و عرضه میشود. شما میتوانید انواع سایز های شیر پروانه ای پلیمری مورد نیاز خود را از اتصال آنلاین با بهترین کیفیت تهیه کنید.

شیر پروانه ای پلیمری مجموعه اتصال آنلاین دارای یک سال ضمانت بوده و با مناسب ترین قیمت به فروش میرسد. برای مشاوره و تهیه این محصول میتوانید با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *