وبلاگ

رینگ و فلنج پلی اتیلن

رینگ فولادی در خطوط لوله پلی اتیلن هرگاه از فلنج پلی اتیلن استفاده میگردد استفاده از رینگهای فلزی و فولادی اجباری میباشد,. رینگ فولادی که دارای سوراخهائی در بدنه (بسته به نوع فشار فلنج) میباشد. , این نوع رینگها در ضخامتهای مختلف و پوششهای گالوانیزه گرم و سرد بسته به محیط پروژه که در محیط مرطوب و شرجی و یا محیط خشک باشد استفاده میگردد. نحوه اتصال فلنجها به وسیله پیچ و مهره میباشد .

فلنجها در برخی مواقع از جنس استیل نیز میباشد که نسبت به محیط کارکرد و محل نصب جنس فلنج مشخص میشود. و البته استفاده از فلنج استیل رایج نمیباشد .
رینگ فلزی با روش ریخته گری بر اساس استانداردهای بین المللی ASTM تولید و در آزمایشگاه‌های معتبر تحت انواع آزمایشگاه های گوناگون قرار میگیرند .

رینگهای فلزی بر اساس ابعاد مشخص شده در استاندارد تولید میشود. و در جدول مشخصات به وزن رینگ فلزی اشاره‌ای نشده است و تنها ملاک جهت کنترل نمودن اتصالات ابعاد آن است. وزن اتصالات پلی اتیلن مانند لوله نیست. که در استانداردها مشخص باشد. و ممکن است نسبت به شرایط تولید اتصالات وزن هر گدام از قطعات تفاوت اندکی با یکدیگر داشته باشند .
رینگ فلزی 16 بر اساس استاندارد ASTM تولید میشود .

 

رینگ و فلنج پلی اتیلن.

کاربرد رینگ آهنی.

رینگ و فلنچ ها در سیستم های لوله کشی نقش مهمی را بر عهده داشته. و وجود آنها برای سیستم لوله کشی لازم و ضروری می باشد. از رینگ های آهنی در انتهای لوله ها در سیستم لوله کشی قبل از فلنج استفاده شده. و توسط پیچ و مهره ها به همدیگر متصل میشوند. رینگ برای پشت فلنچ ها خصوصا فلنچ های پلی اتیلنی کاربرد داشته. و باعث اتصال لوله ها به دیگر اتصالات در سیستم ها. و تاسیسات مختلف میشود. از رینگ ها در فشارهای کاری متفاوت استفاده شده. و در سایزها، ابعاد.. و ضخامت های مختلف با برندهای معتبر داخلی و خارجی تولید میگردند .

رینگ ها در سایزهای دو اینچ تا بالاتر از 14 اینچ موجود بوده و در ضخامت های 8 تا 30 میلی متر موجود می باشند. با توجه به بودجه و کاربرد رینگ ها میتوان آنها را به صورت خام و یا آبکاری شده خریداری نمود . لزوم استفاده از رینگ ها در بعضی اماکن چون جکوزی ها قابل رویت تر می باشد. چرا که استفاده از رینگ در ساخت جکوزی باعث تنظیم فشار آب شده. و از افت بیش از حد فشار آب جلوگیری میکند . همچنین وجود رینگ در بعضی از سیستم ها سبب تنظیم اب خروجی از دبی میشود. از رینگ ها در سیستم های دیگری چون طراحی و ساخت سیستم های پرفشار. ، طراحی و ساخت سیستم های فاضلاب شهری و صنعتی استفاده میشود .

انواع رینگ آهنی

رینگ های آهنی بر حسب ساختار ظاهری نیز طبقه بندی شده و در انواع 6 پیچ ، 12 و 16 پیچ و در کلاس های مختلف به صورت 10 بار.، 16 بار، 40 بار، 150بار، 300 و 600 بار موجود می باشد . این رینگ  و فلنج های آهنی برای مصارف مختلف در نفت و گاز و پتروشیمی، کشاورزی و ساختمانی، کاربرد وسیعی داشتی. و به صورت بدون آلیاژ و آلیاژ دار در بازار عرضه میشوند .

رینگ های آبکاری شده از مقاومت. شیمیایی بالایی برخوردار بوده و نسبت به پوسیدگی. ، سایش ، اکسایش و مواد خورنده مقاوم گردیده اند . رینگ های آهنی نسبت به فشارها. و ضربات احتمالی مقاوم بوده و دارای دوام بالایی می باشند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *