وبلاگ

قیمت شیر فلکه کشویی چدنی

شیر فلکه کشویی

قیمت شیر فلکه چدنی به چه مواردی بستگی دارد؟

قیمت شیر فلکه چدنی به موارد بسیار زیادی بستگی دارد. برای اینکه ما در پروژه مان شیر فلکه مورد نیازمان را با قیمت مناسب تهیه کنیم مواردی را باید در نظر بگیریم .

 

انواع شیر فلکه ها

شیر فلکه ها به چند دسته تقسیم میشوند :

  • شی فلکه های چدنی
  • شیر فلکه های برنجی
  • شیر فلکه های فولادی
  •  شیر فلکه های پلیمری

هر کدام از این محصولات عملکرد متناسب خود را دارند و در موارد خاص خود مورد استفاده قرار میگیرند. بدیهی است که قیمت آنها با توجه به ساختار و محل های نصب و … متغییر از هم باشند.

توضیح تمامی این شیر فلکه ها زمان بر است ولی ما در این مقاله به بررسی شیر فلکه کشویی چدنی میپردازیم .

 

شیر فلکه چدنی

شیر فلکه های چدنی عمدتا در پروژه های آبرسانی مورد استفاده قرار میگیرند. پروژه های آبرسانی کشاورزی ، آب شرب ، استخر و … که با کیفیت های محتلف و فشار کاری مختلف در سایز مختلف عرضه میشوند.

این شیر فلکه ها با زبانه های لاستیکی و فلزی تولید میشوند .به این شیر فلکه ها شیر فلکه کشویی یا شیر فلکه ی دروازه ای میگویند. به دلیل اینکه نوع باز و بسته شدن این شیر ها همانند تیغه گیوتین است ، به آنها شیر گیوتینی نیز میگویند.

مکانیزم این محصول به دو صورت محور ثابت و یا محور متحرک تقسیم میشود .

شیر فلکه با محور ثابت دارای محور فلکه داخل بدنه است به همین جهت در معرض آسیب قرار نمیگیرد . اما همین مزیت محور داخل بودن ، عیب آن نیز میباشد چرا که در برخورد با آب در معرض خوردگی قرار میگیرد.

شیر فلکه با محور متحرک به گونه ای طراحی و تولید شده است که هم زمان با چرخاندن فلکه ، محور و دیسک با هم بالا یا پایین میرود. در واقع با باز یا بسته شدن شیر موقعیت محور نیز تغییر میکند و میتوان از موقعیت محور، باز یا بسته بودن شیر را متوجه شد .

 

شیر فلکه کشویی چدنی

 

چرا در پروژه های کشاورزی از شیر های زبانه لاستیکی استفاده میشود ؟

در اکثر مواقع زمانی که اب دمایی زیر 80 درجه سانتی گراد داشته باشد از شیر های زبانه لاستیکی استفاده میشود. هنگامی که درجه ی آب از 80 درجه سانتی گراد بالاتر باشد از شیر هایی با زبانه فلزی استفاده خواهد شد.

شیر های زبانه لاستیکی یک دیسک فولادی دارند که روی آن نیز یک لاستیک EPDM زخیم کشیده شده است. اصولا در پروژه های کشاورزی از آب های زیر زمینی و یا آب استخر ذخیره شده استفاده میشود.

این آب ها دارای املاح بسیار زیادی میباشند که میتواند با رسوب گذاری در سیستم شیر ها اختلال ایجاد کنند. در این مواقع شیر های زبانه لاستیکی عملکرد بسیار بهتری دارند.

 

کدام شیر فلکه چدنی بهتر است ؟

شیر فلکه های چدنی از دسته فلکه ، نیم تنه بالا ، نیم تنه پایین ، شفت و زبانه تشکیل میشوند بهتر است شیر فلکه ای که انتخاب میکنیم شفت ان حتما از جنس استیل باشد.شیر فلکه های چدنی با برند ها مختلف قیمت های متفاوتی دارند اما عملکرد انها یکسان است.

بعضی از این برند ها به دلیل معروفیت و خوشنامی قیمت بالاتری دارند در صورتی که ممکن است کیفیت انها تفاوت چندانی با دیگر برند ها نداشته باشد. شیر فلکه ها 6 بار، 10 بار، 16 بار، 25 بار و … هستند.

مثلا در پروژه های کشاورزی ما نیازی به استفاد از شیر فلکه ای با فشار کاری 16 یا 25 بار نخواهیم داشت .در صورت استفاده از این شیر ها ما دچار هزینه های اضافی خواهیم شد.

پس بهتر است از مشاور خبره و با تجربه کمک بگیریم. زیرا بعضی از این شیر ها  برای موتورخانه ها بادمای بالا و یا آب شرب شهری استفاده میشوند که قیمت بالاتری نسبت به بقیه دارند .

 

چرا شیر ارزان نخریم ؟

همانطور که قیمت شیر فلکه ها نسبت به برند و کارایی آنها متفاوت است به همان صورت نسبت به کیفیت، طول عمر و نوع جنس متریال به آن بستگی دارد .

شیر فلکه های چدنی باید طبق استاندارد جنس بدنه شان از چدن داکتیل (نشکن) باشد.شفت آن استیل و رنگ بدنه ی آن اپوکسی باشد. در غیر این صورت طول عمر زیادی نخواهند داشت و آببندی را بصورت کامل انجام نمیدهد.

 

نتیجه گیری

برای انتخاب یک شیر فلکه مناسب باید نکاتی که ذکر شد را رعایت کرد .

شیر فلکه هایی که در مجموعه اتصال آنلاین با نازل ترین قیمت به فروش میرسد دارای شفت استیل ، بدنه ی چدن داکتیل ، زبانه لاستیکی  و تحمل فشار 10 و 16 بار میباشند.از این رو این شیر ها 3 سال ضمانت تعویض در صورت بروز هر گونه مشکل و 5 سال خدمات پس از فروش از جانب ما دارند.

در این مجموعه برای هر پروژه شیرالات مخصوص آن پروژه به مشتری پیشنهاد میشود تا هم از نظر هزینه و هم از لحاظ کیفیت به نفع کارفرما باشد .شما نیز میتوانید جهت مشاوره برای تهیه انواع شیر فلکه کشویی با کارشناسان با تجربه ی اتصال آنلاین در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *