وبلاگ

لوله سفید چیست و چه کاربردی دارد؟

لوله سفید چیست

لوله سفید چیست و چه کاربردی دارد؟ برای افرادی که در حوزه خرید و فروش انواع لوله و اتصالات فعالیت دارند یا نام این نوع لوله‌ها را زیاد شنیده‌اند، همواره ممکن است این سوال ایجاد شود که لوله‌های سفید چیست و بیشتر در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود. در مورد این لوله‌ها باید بگوییم که می‌توانیم آنها را جزء مهمترین تجهیزات ساختمانی معرفی کنیم که وظیفه اصلی آنها انتقال سیالاتی از جمله آب است. این لوله‌ها با بالاترین تکنولوژی روز جهان تولید شده‌اند و به دلیل داشتن قابلیت‌های ویژه و ویژگی‌های مثبت فراوان، توانسته‌اند نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کنند. در چند سال اخیر انواع لوله‌های سفید را به عنوان جایگزین مناسب برای لوله‌های فلزی و سنگین مورد استفاده قرار می‌دهند. برای اینکه بدانید لوله سفید چیست و چه کاربردی دارد؟ بهتر است تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 لوله سفید چیست؟

در صورتی که بخواهیم برای شما در مورد لوله سفید به زبان ساده بگوییم باید توضیح دهیم که این لوله‌ها از پلی پروپیلن سفید ساخته شده و مواد پایه سازنده آنها نیز یک سری مواد پلیمری مخصوص است. به همین دلیل این لوله‌ها از وزن سبک و کیفیت بالایی برخوردار بوده و می‌توان آنها را در مکان‌های مختلف مانند منزل یا مکان‌های صنعتی و غیر صنعتی نصب کرد. لوله‌های سفید را در اندازه و ضخامت‌های مختلف تولید می‌کنند؛ علاوه بر این، این تجهیزات می‌توانند به راحتی فشاری معادل ۲۰ بار را تحمل کرده که این خود یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید. لوله‌های سفید به گونه ساخته شده‌اند که می‌توان از آنها برای عبور دادن آب سرد یا خیلی گرم استفاده کرد. همچنین قابل نصب زیر زمین یا بین دیوار بوده و شرایط متغیر محیط، به آنها آسیبی وارد نمی‌کند.

مشخصات فنی لوله سفید

یکی از مهمترین موضوعاتی که در حوزه لوله سفید چیست و چه کاربردی دارد؟ اهمیت پیدا می‌کند، اطلاع از مشخصات فنی این لوله‌ها است. انواع لوله‌های سفید همانند دیگر تجهیزات و لوله‌ها دارای یکسری مشخصات فنی مخصوص هستند که در ادامه آنها را به شما معرفی می‌کنیم:

  • مطابق با استانداردهای جهانی ساخته شده‌اند.
  • توانایی زیادی در تحمل فشار و تغییرات دمایی دارند.
  • می‌توانند فشار ۲۰ اتمسفر را به آسانی تحمل کنند.
  • در اغلب مواقع عمر آنها بالای ۵۰ سال است.
  • قابلیت تحمل دمایی ۲۱- تا ۹۵ درجه سانتیگراد را دارند.
  • از چگالی کم و وزن بسیار سبکی برخوردار می‌باشند.

لوله و اتصالات سفید

کاربردهای لوله سفید

اگر بخواهیم پاسخ دقیقی به این سوال دهیم که لوله سفید چیست و چه کاربردی دارد؟ باید بگوییم بیشترین مصرف این لوله‌ها در صنایع ساختمانی است. اما به دلیل خصوصیات و ویژگی‌های ویژه این محصول، می‌توان از آن در صنایع و مکان‌های دیگر نیز استفاده کرد. در حال حاضر شاهد استفاده از آنها در مراکز تصفیه آب یا در مکان‌هایی هستیم که اقدام به تولید مواد شیمیایی می‌شود؛ زیرا این لوله‌ها در مقابل خوردگی و رطوبت بسیار مقاوم هستند و به همین دلیل، افراد می‌توانند در صنایع مورد نظر با خیال راحت از آنها استفاده کنند.

در حال حاضر اصلی‌ترین استفاده این لوله‌ها در بیمارستان‌ها، هتل‌ها، مراکز پزشکی، مجتمع‌های تجاری، مسکونی و به طور کلی در صنایع ساختمان سازی است. علاوه بر این، می‌توان از لوله‌های سفید برای صنایع انتقال آب و فاضلاب‌های شهری نیز استفاده کرد. به دلیل اینکه این لوله‌ها در کنار داشتن مقاومت فراوان در سایزهای مختلف تولید می‌شوند، در نتیجه این موضوع سبب شده است تا بتوان از آنها در بیشتر صنایع استفاده کرد و به جرات می‌توان گفت محدودیتی جهت استفاده از آنها وجود ندارد.

چگونگی تولید لوله سفید

ممکن است برخی از افراد تمایل داشته باشند از روش و نحوه تولید لوله سفید اطلاع پیدا کنند. در این مورد باید بگوییم برای تولید این لوله‌ها در ابتدا باید اقدام به تولید مونومر پلی پروپیلن با قرار دادن آن در دما و فشار مشخص و به همراه کاتالیزگر زیگلر- ناتا کرد. در مرحله بعد از به هم پیوستن مونومرهای مخصوص، پلیمرهای آن را تولید می‌کنند. سپس پلیمرهای تولید شده به صورت سرد و خام وارد دستگاه‌های اکسترودر می‌شوند.

 توجه داشته باشید و برای اینکه مقاومت این لوله‌ها را در برابر نور خورشید افزایش دهند در کنار تمام مواد افزودنی به آنها ماده مستربچ را نیز اضافه می‌کنند. سپس لوله‌ها را در اندازه استاندارد ۴ متری تولید کرده و پس از بسته‌بندی آنها را وارد بازار می‌کنند. نکته مهمی که در مورد تولید لوله سفید باید در نظر داشته باشید این است که امکان تولید این لوله‌ها در اندازه و ضخامت‌های مختلف بر اساس سفارش مشتری وجود دارد و اگر شما آنها را با ضخامت یا اندازه‌های کم یا زیاد بخواهید می‌توانید به آسانی اقدام به سفارش اندازه و ابعاد مورد نظر خود کنید.

لوله سفید

مزایای استفاده از لوله سفید

استفاده از لوله سفید می‌تواند مزیت‌های فراوانی داشته باشد که نیاز است تا شما قبل از خرید با مهم‌ترین مزایای آن آشنا شوید؛ این مزایا عبارتند از:

  • مقاومت زیادی در مقابل خوردگی دارند.
  • داخل آنها بر خلاف لوله‌های فلزی رسوب یا جلبک ایجاد نمی‌شود.
  • از تغییر طعم آب و بد شدن مزه آن جلوگیری می‌کنند.
  • در هر محیط و با هر نقشه‌ای می‌توان آنها را استفاده کرده و امکان تغییر مسیر لوله کشی به راحتی وجود دارد.
  • در صورت ایجاد هرگونه مشکل یا آسیب می‌توان به راحتی آن را تعمیر کرده. و نیاز به صرفه وقت یا هزینه بسیار زیاد برای تعویض قسمت‌های آسیب دیده آن نیست.

نکات مهم هنگام خرید لوله سفید

پس از اینکه دانستید لوله سفید چیست و چه کاربردی دارد؟ اگر می‌خواهید از آنها برای صنایع مورد نظر خود استفاده کنید بهتر است همواره نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. این لوله‌ها دارای ابعاد، اندازه و ضخامت‌های گسترده و متنوعی هستند. که شما باید قبل از خرید به خوبی تحقیق کرده و نوع مناسب را برای صنعت مورد نظر خریداری کنید.
  2. همواره انتخاب یک فروشنده معتمد از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا امروزه نمونه‌های تقلبی لوله سفید در بازار افزایش پیدا کرده و اگر شما یک فروشنده قابل اعتماد را انتخاب نکنید ممکن است محصولی نامرغوب و بی‌کیفیت به شما عرضه شود.
  3. هنگام خرید، از سالم بودن تمامی قسمت‌های لوله و نداشتن سوراخ یا نشتی مطمئن شوید.
  4. محلی که قصد نصب لوله را دارید در ابتدا در نظر گرفته و مطمئن شوید لوله‌های سفید برای آن مناسب است. زیرا این لوله‌ها دمای بالای ۹۰ درجه یا محیط اسیدی بیش از حد استاندارد را نمی‌توانند تحمل کنند

سخن پایانی

در این مقاله برای شما در مورد اینکه لوله سفید چیست و چه کاربردی دارد؟ صحبت کردیم. اگر می‌خواهید این لوله‌ها را با کیفیت بالا، قیمت مناسب و اصالت محصول خریداری کنید. می‌توانید به راحتی و در هر ساعت از شبانه روز آن را از طریق مجموعه اتصال آنلاین سفارش دهید. مجموعه ما اقدام به فروش انواع پمپ، اتصالات، لوله، دستگاه‌های تصفیه آب، شیرآلات و….. با کیفیت خوب و قیمت مقرون به صرفه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *