وبلاگ

انواع قطره چکان ها و دریپر ها

قطره چکان

قطره چکان ها از مهمترین و پرمصرف ترین اتصالات آبیاری قطره هستند . قطره چکان ها که با نام دریپر نیز شناخته میشوند انواع مختلفی دارند که با توجه به نیاز مشتری تهیه و نصب میشوند .

در استفاده از دریپر ها یک نکته اساسی وجود دارد:

نکته اول اینکه چه مقدار زمان میبرد تا دریپر روی لوله 16 نصب شود ؟

بسته به نیاز شما ، تعداد مشخصی دریپر برای سیستم آبیاری قطره ای تهیه میشود . این دریپر ها معمولا با توجه به نوع ساختارشان به راحتی روی لوله نصب میشوند اما بعضی از این دریپر ها باید با کمک پانچر نصب شوند که زمان نصب را تغییر میدهند.

حال با توجه به این نکته باهم به بررسی انواع دریپر ها میپردازیم .

 

قطره چکان تنظیمی 6 نازل

قطره چکان قابل تنظیم 6 نازل یکی از پر مصرف ترین قطره چکان ها است . این محصول که مورد تایید سازمان جهاد کشاورزی نیز بوده ، از مواد باکیفیت پلی پروپیلن ساخته شده و در مقابل ضربه های سنگین و نور خورشید مقاوم است . همانطور که از اسم این محصول پیداست قابلیت تنظیم آب کم به زیاد را به شما میدهد و بصورت کلی دبی آب متغییر میباشد.

فشار کاری این دریپر 1 الی 4 بار بوده و با استفاده از پانچر نصب میشود.

 

قطره چکان تنظیمی 8 نازل

این قطره چکان نسبت به قطره چکان قبلی از کیفیت بالاتری برخورددار است و همانند آن دبی آب متغیر دارد . این دریپر 8 نازل روی خط تحمل فشار 4 اتمسفری دارد و با باز و بسته شدن درب آن میتوانید میزان شدت آب را  تنظیم کنید.

از دیگر مزایای این محصول میتوان به قابلیت نصب بدون نیاز به پانچر اشاره کرد.همچنین قیمت این نوع از قطره چکان ها بسیار بصرفه و مناسب میباشد.

 

قطره چکان زیتونی پایه دار 8 نازل

این دریپر نیز همانند دریپر های قبلی قابل تنظیم بوده و هشت خروجی دارد . ویژگی خاصی که این دریپر را از سایر دریپر ها جدا میکند پایه دار بودن آن است . پایه های این دریپر روی لوله 16 قرار میگیرد و مانع تکان خوردن یا شل شدن دریپر میشود. تحمل فشار 4 اتمسفری از دیگر ویژگی های این محصول است .

این دریپر نیز برای نصب به پانچر نیاز دارد.

 

قطره چکان کوزه ای 2 نازل

قطره چکان کوزه ای که با نام گلدانی نیز شناخته میشود یک دریپر ساده با دو خروجی قابل تنظیم است . این دریپر در مقابل ضربه و نور خورشید بسیار مقاوم بوده و از مواد با کیفیت تهیه شده است .این قطره چکان برای نصب نیاز به پانچر دارد و شعاع آبرسانی آن ( بسته به مقدار فشار آب) بین 5 تا 50 سانتیمتر میباشد.

 

 

قطره چکان 4 لیتری

قطره چکان 4 لیتری یکی از بهترین و پرفروش ترین قطره چکان های بازار است . این دریپر بسیار باکیفیت بوده و توانایی آبیاری 4 لیتر در ساعت را دارذ . از ویژگی های مثبت این دریپر میتوان به نصب ساده و آسان بدون نیاز به پانچر اشاره کرد.

تحمل بالا در مقابل ضربه و نور خورشید و همچنین تحمل فشار تا 4 اتمسفر از ویژگی های دیگر این قطره چکان است.

 

قطره چکان 8 لیتری

این قطره چکان تقریبا همانند قظره چکان قبلی بوده با این تفاوت که برای نصب به پانچر نیاز دارد و همچنین توانایی آبیاری 8 لیتر بر ساعت را دارد.

بخاطر داشتن واشر لاستیکی به راحتی قابل تنظیمه و قابلیت تحمل فشار تا 4 اتمسفر را دارد.

 

قطره چکان یورودریپ

قطره چکان یورودریپ یکی از معروف ترین دریپر های موجود در بازار است . این قطره چکان تک نازل 8 لیتر در ساعت بوده  و دارای مکانیسم خود شویندگی میباشد.

این قطره چکان از 0.5 تا 4 اتمسفر تحمل فشار دارد و در مقابل نور خورشید ، اشعه فرابنفش و ضربه مقاومت خوبی دارد .

برای نصب این قطره چکان به پانچر احتیاج دارید .

 

قطره چکان نتافیم

این قطره چکان نیز جز محصولات معروف آبیاری قطره ای ست . از ویژگی های این دریپر میتوان به قابلیت آبیاری 8 لیتر بر ساعت ، مقاومت در انسداد ، پخش یکنواخت آب ، مکانیزم ضد مخرب ، سیستم خودشوینده ، فشار کاری 1 تا 4 بار و مقاومت عالی در مقابل نور خورشید و ضربه اشاره کرد .

البته برای نصب این قطره چکان نیز نیاز به پانچر دارید .

 

مه پاش

این مه پاش از یک پایه و یک نازل تشکیل شده و بسیار باکیفیت میباشد ، همچنین بدون نیاز به پمپ میتواند آب را گرد کند.

برای خنک کردن محیط با استفاده از آب یکی از بهترین انتخاب هاست و میتواند حتی با فشار 1 بار عملکرد عالی از خود نشان دهد. این مه پاش در هر ساعت 6 تا 9 لیتر بر ساعت آب را پودر میکند .

برای نصب این مه پاش نیز به پانچر نیاز دارید .

 

 

پانچر لوله 16

از پانچر برای ایجاد سوراخ روی لوله استفاده میشود تا دریپر روی لوله نصب گردد.

در آخر

تمامی دریپر ها و مه پاش هایی که به شما در این مقاله معرفی کردیم در فروشگاه اتصال آنلاین موجود بوده و شما میتوانید برای تهیه آنها با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید .

برای راحتی شما عزیزان ویدیو معرفی و نوع آبیاری این دریپر ها را نیز در وبسایت اتصال آنلاین قرار دادیم .امیدواریم که برای شما مفید واقع شود .

 

 

 

 

در این قسمت هم نوع آبیاری دریپر ها را مشاهده میکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *