وبلاگ

لوله سفید برای پکیج شوفاژ

لوله سفید برای پکیج

پکیج از جمله سیستم‌های گرمایشی پرمصرف در مکان‌های مختلف است. برای عملکرد این سیستم نیاز به اجرای لوله کشی است. لوله کشی این سیستم دارای دو بخش گرمایی و لوله کشی برای آب سرد و گرم است، برای این کار از لوله سفید استفاده می‌شود. این لوله همانند هر لوله دیگری ویژگی‌ها و مشخصات مختص به خود را دارد.

آشنایی بیشتر با لوله سفید

لوله سفید یکی از انواع لوله و اتصالات پلیمری پرکاربرد است. جنس این لوله از پلاستیک بوده و دچار رسوب‌گیری نمی‌شود. نام دیگر این لوله پلی پروپیلن بوده و برای کاربرد‌های مختلفی از جمله پکیج استفاده می‌شود. مقاومت این محصول در برابر زنگ زدگی و خوردگی بالا بوده و در صورت محافظت درست بیش از ۵۰ سال عمر خواهد کرد. سطح این لوله صاف بوده و سیال مورد نظر حین عبور دچار اصطکاک نمی‌شود. از دیگر ویژگی‌های این لوله می‌توان به انعطاف‌پذیری بالای آن اشاره کرد. رایج‌ترین متریال لوله کشی برای پکیج استفاده از لوله سفید است که به صورت تک لایه یا پنج لایل است. اجرای لوله کشی برای شوفاژ با این نوع لوله‌ها از گزینه‌های اصلی لوله کشی پکیج است. اجرای آن سریع انجام شده، قیمت مناسبی داشته و دستمزد نصب آن پایین است.

روش لوله کشی پکیج با لوله سفید

برای وصل کردن لوله‌های سفید به هم از جوش استفاده شده و برای این کار نیاز به دستگاه اتو لوله کشی است. برای لوله کشی این سیستم نیاز به یک لوله ورودی آب سرد مصرفی، یک لوله گاز ورودی، یک لوله خروجی آب گرم مصرفی، یک جفت لوله رفت و برگشت شوفاژ نیاز است. نقشه لوله کشی تهیه شده و براساس آن باید کار اجرا شود. در اجرای لوله سفید برای پکیج لوله رفت و برگشت رادیاتور و لوله سرد و گرم مصرفی از سیستم به طرف پکیج می‌رود. این لوله‌ها وقتی به شیر برسند، توسط سه راهی انشعاب‌گیری می‌شوند. قطر این لوله‌ها بین ۲۵ الی ۳۲ بوده و در انشعابات تبدیل به لوله ۲۰ یا ۱۶ خواهد شد. در محل نصب هر شیر یک زانوی یک سر نصب می‌شود تا شیرالات وصل شوند. معمولاً تا زمان نصب شیرالات یا رادیاتور به وسیله کپ جوشی یا درپوش دنده‌ای زانو مسدود می‌شود. در زمان نصب زانو باز شده و شیرآلات روی آن نصب می‌شود.

 

نکات مهم در لوله کشی شوفاژ با لوله سفید

پکیج مولد گرمایشی بوده که لوله کشی از آنجا شروع می‌شود. سایزبندی لوله اصلی و انشعابات با توجه به تعداد لوله‌ها، تعداد انشعابات و طول مسیر مشخص می‌شود. در آپارتمان‌های ۵۰ متری می‌توان برای لوله کشی از سایز ۲۰ استفاده کرد، اما برای آپارتمان‌هایی تا ۱۰۰ متر مربع باید قطر لوله اصلی ۲۵ و انشعابات سایز ۲۰ باشند. نکته مهم بعدی این است که در متراژ‌های بالا سایز لوله اصلی باید ۳۲ و سایز انشعابات باید ۲۰ و ۲۵ باشد. ‌

قیمت لوله کشی پکیج با لوله سفید

برای لوله کشی پکیج با لوله سفید قیمت دستمزد متری محاسبه خواهد شد، البته هزینه این برای لوله کشی بوده و هزینه‌های مربوط به خرید لوله و اتصالات جدا محاسبه خواهد شد. هزینه‌های مربوط به خرده کاری لوله کشی گاز نیز در صورت نیاز جدا محاسبه خواهد شد. برای یک بررسی کلی و تقریبی می‌توانید با کارشناسان اتصال آنلاین در تماس باشید.

خرید لوله سفید برای پکیج

تهیه تجهیزات و لوازم لازم برای نصب و راه اندازی پکیج از اهمیت بالایی برخوردار است. برای اینکه دستگاه به درستی و اصولی نصب شود، باید از لوازم جانبی با کیفیت استفاده کنید.سایت اتصال آنلاین مجموعه‌ای با محصولات متنوع و مقرون به صرفه است. این مجموعه با سابقه‌ای درخشان و تیم حرفه‌ای لذت خریدی با کیفیت و راحت را برای شما فراهم خواهد آورد. با کارشناسان این مجموعه در تماس بوده و محصول مورد نظر را بسته به کاربری انتخاب کنید.

سخن پایانی

پکیج از سیستم‌های گرمایشی پر مصرف بوده که برای لوله کشی آن از لوله سفید استفاده می‌شود. این لوله مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی داشته و به هیچ عنوان دچار رسوب نمی‌شود. اجرای آن ساده و کم هزینه بوده و یکی از گزینه‌های اصلی برای اجرای شوفاژ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *