وبلاگ

لوله سفید برای گاز

لوله سفید برای گاز

لوله کشی گاز خانگی یکی از مباحث مهمی است که ایمن بودن اتصالات آن اهمیت زیادی دارد. بایستی استاندارد‌ها و محاسبات دقیق مهندسی تأسیسات انجام شده و در این زمینه رعایت شود. این لوله‌ها از تجهیزات پرکاربرد و مورد تأیید سازمان‌های مربوطه است. این نوع لوله‌ها به دلیل برخورداری از مزیت‌های زیاد به سرعت جایگزین انواع آهنی، چدنی و گالوانیزه شدند.

لوله سفید چیست؟

لوله سفید یکی از لوله‌های پلی پروپلین است که بسیار پر مصرف بوده و نام اختصاری آن PP است. هدف از تولید این وسیله افزایش طول عمر تأسیسات ساختمان است؛ زیرا مقاومت آن‌ها زیاد بوده و به دلیل مقاومت در برابر رطوبت دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نخواهند شد. این محصول با استفاده از مواد اولیه مرغوب تولید شده و در ساخت آن استاندارد‌های مربوطه رعایت شده است. از این لوله برای لوله کشی گاز استفاده می‌شود. این محصول به دلیل مقاومت در برابر مواد اسیدی و دارا بودن خاصیت ضد خوردگی برای انتقال گاز طبیعی مناسب‌ترین لوله محسوب می‌شود. این محصول از نوع پلاستیکی و به صورت یکپارچه بوده و معمولاً در دیوار‌ها نصب می‌شوند. این محصول قابل استفاده در دمای ۲۰ الی ۹۵ درجه سانتیگراد است.

خواص لوله سفید برای گاز

لوله سفید که برای لوله کشی گاز استفاده می‌شود، دارای خواصی است که مهم‌ترین این موارد عبارتند از:

  • نقطه ذوب محصول بالا است.
  • دارای انعطاف‌پذیری مناسب بوده و به واسطه همین خاصیت از دیگر پلاستیک‌ها متمایز شده است.
  • با محیط زیست سازگار بوده و قابلیت بازیافت دارد.
  • این محصول تحمل حرارتی بالایی داشته و تا ۱۱۰ درجه سانتیگراد را تحمل می‌کند.
  • مقاومت خوبی در برابر سایش و حرارت دارد.
  • در برابر مواد شیمیایی، فشار و تنش مقاومت بالا دارد.
  • این لوله دارای چگالی کم است.
  • در برابر اسید و باز مقاومت بالا دارد.

برای خرید لوله و اتصالات سفید روی عکس زیر کلیک کنید.

مزایای لوله سفید برای گاز

لوله کشی گاز با لوله سفید مزیت‌های مختلفی دارد که در بیشتر موارد استفاده می‌شود. وزن این اتصالات سبک بوده و نصب آسانی دارند. قیمت آن براساس متراژ حساب شده و از قیمت مناسبی برخوردار است. دیگر مزیت این محصول مقاومت بالای آن در برابر خمش و شکستگی بوده که سبب افرایش طول عمر آن شده است. ایمنی بالایی دارد و برای استفاده در محیط‌های پر خطر مناسب است. ‌این نوع لوله رسانایی حرارتی کمی داشته و دما به سختی وارد مایع داخل لوله می‌شود. در برابر سایش نیز مقاومت خوبی دارد. سطح صاف و صیقلی آن سبب شده تا به هیچ عنوان در آن رسوب ایجاد نشود. دیگر مزیت این محصول عایق صدا و نشنیدن صدای سیالات است.

اتصالات لوله سفید

اتصالات لوله سفید انواع مختلفی دارد که برخی از آن‌ها دارای کاربرد خاصی هستند. انواع این اتصالات به شرح ذیل هستند:

  • اتصال کپ پلی پروپیلن: با این نوع اتصالات قسمت نهایی لوله را بسته و کور می‌کنند. این مدل اتصالات در انواع درپوش پیچی و جوشی موجود هستند.
  • مهره ماسوره فلزی پلی پروپیلن: در این نوع اتصال دو سر مختلف دیده می‌شود که یکی از سر‌ها ماسوره ماده و دیگری ماسوره نر است. اتصالات این وسیله از نوع رزوه دار بوده و با آن قطعات نر و ماده به یکدیگر وصل می‌شوند.
  • درپوش رزوه دار پلی پروپیلن: این وسیله به صورت تلفیقی و ساده ساخته می‌شود. برای انجام اتصالات پلیمری و نصب لوله پلیمری از درپوش رزوه دار ساده استفاده می‌شود. برای وصل کردن شبکه نصب شده پلی پروپیلن به انواع سیستم‌های تأسیساتی از نوع تلفیقی این محصول استفاده می‌شود. از جمله سیستم‌های تأسیساتی می‌توان لوله گالوانیزه، کنتور و… را نام برد.
  • تبدیل پلی پروپیلن: از دیگر اتصالات لوله سفید تبدیل پلی پروپیلن است. با استفاده از این وسیله در سایز انشعاب‌گیری لوله‌ها تغییر ایجاد می‌شود؛ همچنین با آن می‌توان دو مدل لوله نامساوی در لوله کشی آب ساختمان را به یکدیگر متصل کرد.
  • شیر فلکه پلی پروپیلن: یکی از انواع اتصالات مهم لوله سفید شیر فلکه پلی پروبیلن است. برای قطع و وصل کردن جربان آب گرم و سرد از این نوع اتصال استفاده می‌شود.

خرید لوله سفید برای گاز

اگر قصد انجام لوله کشی گاز با لوله سفید را دارید، بهتر است از مراکز معتبری چون اتصال آنلاین محصول خود را تهیه کنید. ابتدا باید سایز و طول لوله را محاسبه و اندازه گرفت. پس از انتخاب قطر مناسب لوله می‌توانید با کارشناسان ما مشورت کرده و اطلاعات بیشتری به دست ‌آورید‌. این مجموعه با یک تیم قوی و حرفه‌ای آماده راهنمایی شما خریداران محترم است. از نظر کیفیت و اقاصادی بودن محصول خیالتان راحت بوده و خریدی بدون دغدغه داشته باشید.

لوله سفید برای گاز

سخن پایانی

همانطور که در مطالب بالا ذکر شد لوله کشی گاز به دلیل ایمنی بودن حائز اهمیت است. کیفیت و مقاوم بودن لوله مهم بوده و به همین دلیل بهترین نوع اتصال برای این کار لوله سفید است‌. این لوله‌ها تحمل حرارتی بالایی داشته و در برابر سایش، اسید و باز از مقاومت بالا برخوردارند‌. نصب آن آسان بوده و به دلیل سبک بودن قابلیت جا به جایی راحتی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *