وبلاگ

لوله 16 قطره ای

لوله 16 آبیاری قطره ای

لوله 16 آبیاری قطره ای  با مواد اولیه درجه 1 پتروشیمی در کلاف‌های ۱۰۰ , ۲۰۰ و ۴۰۰ متری طبق جدول استاندارد Iso 14471 تولید می‌گردد.

این نوع لوله 16 آبیاری قطره ای را لوله لودن (Low Density ) نیز می نامند. ساختار مولوکولی مواد پلی اتیلن لودن نسبت به مواد دیگر پلی اتیلن نرم تر بوده و لوله 16 آبیاری قطره ای تولید شده از این مواد لوله ای نرم با دوام و بسیار انعطاف پذیر می باشد.

برای عبور از بین درختان و برای حلقه زدن به دور درختان بسیار مناسب می باشد. و همینطور نرمی لوله باعث می شود به راحتی با بانچ مخصوص سوراخ شده و قطره چکان روی آن نصب گردد.

کیفیت لوله های 16 قطره ای

لوله های 16 حتمن یابد از مواد درجه تولید شده شوند.این لوله ها ضخامت 1/2 میلیمتر و 1/4 میلیمتر هستند.

و به همین خاطر اگر مواد اولیه تولید این لوله ها بازیافتی یا درجه 2 باشند. لوله ها به سرعت بعد از نصب و آفتاب دیدگی و یا سرما زدگی خاصیت نرم خود را کاملن از دست داده.و با کمترین فشار دچار شکستگی و خرد شدگی میشوند و  عملا مدار آبیاری قطره ای با مشکل بزرگی مواجه خوهد شد.

لوله ۱۶ میلیمتر قطره ای پلی اتیلن

لوله 16 لودن پلی اتیلن عمدتا به عنوان لوله‌ فرعی در آبیاری و انتقال آب در زمین‌های کشاورزی و آبیاری باغات و گلخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرد. و این لوله‌ها قابلیت نصب انواع دریپرهای موجود در بازار را دارا می‌باشد و سازگاری ۱۰۰ درصدی با تمامی اتصالات استاندارد را دارد.

لوله 16 آبیاری  یا شیلنگ 16 لودن با برترین مواد پلی اتیلن PE 100 در کلاف‌های ۱۰۰ , ۲۰۰ و ۴۰۰ متری طبق جدول استاندارد Iso 14471 تولید می‌گردد. این نوع لوله  قطره ای را لوله لودن (Low Density ) نیز می نامند.

ساختار مولوکولی مواد پلی اتیلن لودن نسبت به مواد دیگر پلی اتیلن نرم تر بوده و لوله 16 آبیاری قطره ای تولید شده از این مواد لوله ای نرم با دوام و بسیار انعطاف پذیر می باشد.
لوله ۱۶ میلیمتر پلی اتیلن قطره ای یا لوله 16 لودن

کاربرد لوله پلی اتیلن 16 میلیمتری:

کاربرد لوله های پلی اتیلن ۱۶ میلیمتری : آبیاری معمولی و انتقال آب , انواع سیستم‌های آبیاری قطره‌ای , این لوله ها از نوع پلی اتیلن نرم و یا به عبارتی LDPE بوده و مناسبترین لوله جهت آبیاری قطره ای میباشد .از لوله های پلی اتیلن با سایز ۱۶ میلیمتر میتوان جهت تزریق سیمان در لایه های سست خاک نیز استفاده نمود.

روش اتصال لوله های پلی اتیلن ۱۶ میلیمتر در زمینهای کشاورزی و باغات , غالبا بوسیله اتصالات فشاری ۱۶ ملیمتری می‌باشد و بسیار ساده بوده و سرعت و راندمان کار را بالا می برد. اتصالات و شیرآلات قطره ای عبارتند از:

زانو 16
سه راه 16
بست ابتدایی 16 به 16
رابط 16 به 16
واشر بست ابتدلیی
میخ تثبیت لوله 16
شیر انشعاب ابتدایی به 16
شیر 16 به 16
کور کن عینکی 16 و کور کن تی

اجرای آبیاری با لوله 16 لودن

مزایای لوله 16 :
بسیار نرم و انعطاف پذیر می باشد
دارای عمر طولانی می باشد
اجرای آن بسیار سریع و آسان می باشد
دارای قیمت مناسب و مرقوم به صرفه
مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش
مقاوم در برابر کشش و ضربه
مناسب برای همه نوع شرایط جوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *