وبلاگ

نقشه نصب پمپ آب خانگی با مخزن

نقشه نصب پمپ آب خانگی با مخزن

نقشه نصب پمپ آب خانگی با مخزن به شما کمک می‌کند تا اصولی بتوانید به نصب پمپ آب خانگی با مخزن بپردازید. نصب درست از اهمیت بالایی برخوردار است. در برخی از مناطق فشار آب خوب نیست و به همین دلیل، نصب اصولی و استفاده هوشمندانه از پمپ آب خانگی با مخزن را نمی‌توان نادیده گرفت. اگر نصب به درستی انجام نشود، پمپ آب دچار آسیب و صدمه خواهد شد. برای جلوگیری از چنین مشکلی در ادامه همراه ما باشید.

نقشه نصب پمپ آب خانگی با مخزن

پمپ آب خانگی چیست؟

پمپ آب خانگی به تنظیم فشار آب و افزایش آن کمک می‌کند. در شهرهای بزرگ، استفاده از پمپ‌های آب خانگی را نمی‌توان نادیده گرفت. پمپ آب از نیروی الکتریکی استفاده می‌کند و این نیرو به بالا بردن انرژی جنبشی مایعات کمک می‌کند. پمپ‌های خانگی را در میر اشنعابات فرعی و اصلی نصب می‌کنند. پمپ آب خانگی می‌تواند پمپ آب جتی، سانتریفیوژی و بشقابی باشد. نقشه نصب پمپ آب خانگی با مخزن موضوعی با اهمیت است که می‌تواند کیفیت نصب را تضمین کند.

نکات مهم قبل از نصب پمپ آب

قبل از تهیه نقشه نصب پمپ آب خانگی با مخزن باید یک سری نکات را مدنظر قرار دهید. اولین نکته استاندارد بودن لوله کشی سیستم ساختمان است. یعنی از لوله‌های فلزی و قدیمی استفاده به عمل نیامده باشد. نکته بعدی انتخاب یک پمپ آن مناسب و درست است. سومین نکته هم نصب درست پمپ آب است. اگر به نکات گفته شده توجهی نداشته باشید، باید بدانید که نصب شما اصولی نخواهد بود. نصب نادرست هم باعث خواهد شد که فشار آب ساختمان پایین آمده و عملیات پمپاژ آب با مشکل مواجه شود.

بررسی نقشه نصب پمپ آب خانگی با مخزن

برای بررسی نقشه نصب پمپ آب خانگی با مخزن باید بدانید که یک سری مراحل وجود دارند. این مراحل شامل:

  • مسیر ورودی لوله کشی شهری

در ابتدا مسیر ورودی لوله کشی شهری را بررسی کنید. در ساخت و سازهای جدید، فضایی برای نصب پمپ آب خانگی در نظر گرفته شده است. هوزینگ در شروع نصب و بعد از نصب کنتور است. هوزینگ قادر است که از ورود ذرات معلق و شن و ماسه به درون پمپ آب جلوگیر کند. حال به 2 مسیر برای لوله کشی نیاز دارید. یک مسیر خروجی فرعی و دیگری مسیر ورودی آب به مخزن است. مسیر خروجی فرعی با حداقل فشار آبرسانی را به واحدهای ساختمانی انجام می‌دهد. استفاده از یک شیر یک طرفه برای مسیر خروجی فرعی باعث می‌شود که برای تعویض و تعمیر شیرفلکه بتوان جریان آب را قطع کرد.

  • نصب مخزن ذخیره آب

در نقشه باید مسیر دوم به ورودی مخزن آب را بررسی کنید. قبل از نصب شما باید ظرفیت مخزن را ارزیابی کنید که ظرفیت با توجه به تعداد واحدها و افراد که ساکن هستند، برآورد می‌شود، البته نصب شیرفلکه را هم باید جدی گرفت. در این شرایط احتمالاً باید شناور را تعویض کنید. توصیه ما استفاده از مخزن 3 لایه است. بدین ترتیب که از رشد جلبک‌ها جلوگیری خواهید کرد. قبل از اینکه بخواهید مخزن را نصب کنید، محل را تراز کرده باشید.

  • ظرفیت مناسب مخزن آب

برای هر نفر و هر واحد ساختمانی باید میزان مصرف آب را محاسبه کنید. سازمان آب و فاضلاب میانگین مصرف افراد را در اختیار شما قرار می‌دهد. یک واحد مسکونی را در نظر بگیرید که 4 نفر در آن زندگی می‌کنند و از 250 لیتر آب استفاده می‌کنند. بدین ترتیب، یک ساختمان که داری 4 واحد است از مخرن ذخیره 1000 لیتری استفاده می‌کند.

  • نصب پمپ آب

به هیچ عنوان در مسیر نصب مخزن پمپ آب از خم و زانویی استفاده نکنید تا مکش به بهترین شکل ممکن انجام شود، استفاده از شیرفلکه را هم از یاد نبرید. اندازه ورودی به پمپ آب، باید طبق استانداردی باشد که روی پلاک پمپ آب قرار گرفته است. در صورتی که پلاک پمپ اندازه لوله 1 اینچ است، باید لوله‎ای که 1 اینچ یا 1.5 اینچ است را انتخاب کنید.هیچ وقت از سایز لوله ای که از مقداری که روی پلاک درج شده است، کمتر استفاده نکنید. به این خاطر که مکش فرایند درستی نخواهد داشت و اجزای پمپ آب هم دچار مشکل خواهند شد.

نقشه نصب پمپ آب خانگی با مخزن
  • نصب پنج راه

در نقشه نصب پمپ آب خانگی با مخزن باید برای خروجی پمپ آب، یک شیر 1 طرفه نصب کنید. این شیر 1 طرفه قبل از پنج راه و بعد از خروجی نصب خواهد شد. پنج راه ورودی را به خروجی شیر 1 طرفه، خروجی به مسیر جریان آب با درجه و منبع تحت فشار اخصاص دارد.

  • منبع تحت فشار

تعداد واحدها و تعداد ساکنین ظرفیت این منبع را مشخص می‌کنند. عمدتاً اگر 8 واحد منبع را در نظر بگیرید، به 60 الی 80 لیتر نیاز خواهید داشت. برای تعداد واحدهای  1-3، 4-7، 8-10، 10-16 و 16-24 به ترتیب به تا 1000، 1000 الی 1500، 2000 الی 2500، 2500 الی 4000 و 4000 الی 6000 حجم مخزن ذخیره (لیتر) و باز هم به ترتیب 8-50،50-60 ، 60-80، 80-100 و 100-120حجم منبع تحت فشار (لیتر) نیاز خواهید داشت.

  • نحوه نصب ست کنترل

طبق نقشه نصب پمپ آب خانگی با مخزن باید اصول نصب ست کنترل را هم به خوبی رعایت کنید. شما باید لوله‌ای را انتخاب کنید که 10 الی 15 سانتی‌متر زول داشته باشد. این لوله را یک سر به خروجی پمپ و سر دیگر را ست کنترل باید متصل کنید. شیر یک طرفه هم معمولاً گزینه ایده آلی است. ساختمان‌هایی که تعداد طبقات آن‌ها 3 تا 4 طبقه است، به ست کنترل نیاز دارند.

جمع بندی

در مورد نقشه نصب پمپ آب خانگی با مخزن و نکات مهمی که وجود دارد با شما صحبت کردیم. امروزه استفاده از پمپ آب خانگی در کلان شهرها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. استفاده از نقشه به شما کمک می‌کند تا اصولی و هوشمندانه بتوانید فرایند نصب پمپ آب خانگی با مخزن را دنبال کنید. عدم نصب صحیح، یک سری مشکلات اعم از آسیب دیدگی اجزای پمپ آب را به همراه دارد. به همین دلیل، به صورت مرحله‌ای هرآنچه در این مورد لازم و ضروری بود را بیان کردیم. برای نصب صحیح سعی کنید از افراد ماهر که در این زمینه تجربه دارند، استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *