وبلاگ

نقشه نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن

نقشه نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن

نقشه نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن 

نقشه نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن به این دلیل اهمیت دارد که نصب آن استاندارد و اصولی انجام شود، در غیر این صورت یک سری سردرگردمی‌ها به وجود خواهد آمد. این نوع پمپ آب خانگی قادر است تا مقدار آب مورد نیاز به نحو احسنت تأمین کند. به خاطر هزینه پایینی هم دارد، استقبال از این نوع پمپ بسیار مور توجه قرار گرفته است. پمپ‌های بدون مخزن اصولاً به صورت مستقیم از لوله آب شهری آب را می‌توانند دریافت کنند و این یک مزیت به شمار می‌آید.

معرفی پمپ آب خانگی بدون مخزن

قبل از اینکه به بررسی نقشه نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن بپردازیم، بهتر است در مورد پمپ آب خانگی بدون مخزن صحبت کنیم. جریان فشار کم آب در ساختمان‌ها، اهالی را به این کار وادار می‎کند تا جریان فشار آب را با دستگا‌ه‌هایی از جمله پمپ آب افزاش دهند. پمپ آب خانگی بدون مخزن فضای زیادی را اشغال نمی‌کند؛ به همین دلیل، در متراژهای کم استفاده از این نوع پمپ آب بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

نصب ساده و راحتی پمپ آب خانگی بدون مخزن را هم نباید نادیده گرفت. راندمان بالایی که این نوع پمپ دارد را نمی‌توان نادیده گرفت؛ همچنین هزینه پایین‌تر هم از جمله دیگر مزایای استفاده از پمپ آب خانگی بدون مخزن هستند. نگهداری از این نوع پمپ بسیار آسان است و به همین دلیل، در طولانی مدت می‎توان به صورت اصولی مورد استفاده و کاربرد قرار داد و پمپ‌های خانگی بدون مخزن مزایای زیادی دارند که مشتری را نسبت به خرید خود ترغیب کنند.از جمله معایبی که نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن به دنبال دارد، غیرقانونی بودن نصب آن است. به این دلیل که، به صورت مستقیم قادر است وارد لوله مستقیم ساختمان شده و در ساعت پیک مصرف، طبقات زیرین ساختمان با قطع آب روبرو می‌شوند.

احتمال آلودگی هوا را هم باید یکی از معایبی در نظر گرفت که برای این مدل پمپ آب خانگی وجود دارد. پمپ آب خانگی بدون مخزن از منبع اصلی آب را به ساکنین می‌رساند؛ به همین دلیل، انتقال آب آلوده بسیار بالا است. جریان آب زمانی که پرفشار باشد، هزینه آب هم افزایش پیدا می‌کند. به این خاطر که مکش این دستگاه بالا است. در این بین، کاهش فشار همسایگان را هم نباید نادیده گرفت.

تصویر نقشه نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن

نقشه نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن

بررسی نقشه نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن

نقشه نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن با همراه با مخزن در لوله کشی‌های مرتبط با مخزن آب متفاوت است. برای انتقال آب دو مسیر لوله کشی به ورودی پمپ آب خانگی مورد کاربرد قرار می‌گیرد. در این نقشه لوله ورودی به مخزن از بین خواهد رفت. ناگفته نماند که برای ورودی و خروجی پمپ ورودی آب، خروجی را باید به سمت خروجی پمپ هدایت کرد.

برای نصب این نوع پمپ آب، لازم نیست لوله کشی زیادی انجام شود، تنها به لوله کشی پمپ آب خانگی نیاز خواهید داشت. بهترین مکان برای نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن، محلی است که سرپوشیده بوده و نور مستقیم آفتاب در آنجا وجود ندارد. سطحی که پمپ روی آن نصب می‌شود، باید کاملاً تراز باشد. عایق کاری محل نصب هم موضوع مهمی برای رفاه حال همسایگان است.

ابزار مورد نیاز برای نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن 

مغزی، مهره و ماسوره، واشر، پنج راهی، شیر یک طرفه خودکاری، سوپاپ، لوله آب با قطر مناسب و ست کنترل از جمله ابزارهای مورد نیاز در نقشه نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن  هستند. مغزی به لوله‌های نه چندان بزرگی اشاره می‌شود که برای متصل کردن لوله‌ها مورد کاربرد قرار می‌گیرند مهره و ماسوره هم یک نوع دیگر اتصالات است که در دسته‌بندی بخش‌هایی جای می‌گیرد که شیر قطع کننده دارد. برای آب‌بندی هم از واشر می‌توان استفاده کرد. توجه داشته باشید که نصب پمپ خانگی به این صورت، کار سختی به نظر نمی‌رسد و به راحتی نصب می‌شوند، ولی اگر مراحل را به درستی دنبال نکنید، احتمال بروز آسیب وجود دارد.

مراحل نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن 

طبق نقشه نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن شما می‌توانید مراحلی را برای نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن پیاده کنید. این مراحل شامل:

  1. مشخص کردن نیاز آبی و انتخاب پمپ آب : شما باید میزان مصرف آب و فشاری که مدنظر است را ارزیابی کنید و با در نظرگرفتن توان و ظرفیت مناسب یک پمپ ایده آل را مشخص کنید.
  2. آماده کردن محل نصب : باید محلی مناسب را برای نصب در نظر گرفت. این محل به دور از آفتاب باید باشد. دسترسی به لوله کشی آب هم باید بدون مشکل انجام پذیرد.
  3. نصب پمپ و لوله کشی : پمپ آب خانگی را باید به صورت محکم در محل نصب کنید. لوله ورودی و لوله خروجی هم باید به پمپ وصل شوند، اتصالات باید هیچ گونه نشتی نداشته و استحکام بالایی داشته باشند.
  4. متصل کردن به برق : پمپ آب را حال باید به برق وصل کنید. اتصالات برقی شما باید ایمن باشد و مطابق با استانداردهای روز دنیا طراحی شده باشد. در غیر این صورت، مشکلات ریز و درشت زیای به وجود خواهد آمد.
  5. تنظیم و راه اندازی : در این مرحله، پمپ آب را باید روشن کنید و به بررسی عملکرد آن بپردازید.اگر نیاز باشد، می‌توانید تنظیمات مربوط به فشار و دبی را چک کنید.
  6. آزمایش و نگهداری : مرحله آزمایش و نگهداری را دست کم نگیرید. پمپ آب را باید در موقعیت‌های گوناگون باید آزمایش کنید  و یک برنامه نگهداری اصولی را برای آن دست و پا کنید. اینگونه از عملکرد دستگاه در طولانی مدت مطمئن خواهید شد.
نصب پمپ آب خانگی

جمع بندی

در مورد نقشه نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن باید گفت که به پیاده‌سازی اصولی نصب این نوع پمپ کمک می‌کند. امروزه در شهرهای بزرگ، استفاده از پمپ آب بسیار مورد استقبال است و بدون مخزن یکی انواع پراستفاده است. به این دلیل که ظرفیت بالایی دارد و فشار آب را بهتر تأمین می‌کنند. در صورتی که آب مورد نیاز شما مطلوب باشد، قطعاً این نوع پمپ آب خانگی انتخاب ایده آلی برای شما خواهد بود. برای استفاده در آبنما، دوش و … کارایی پمپ‌های آب بدون مخزن را نمی‌توان به هیچ عنوان نادیده گرفت. شما برای کسب اطلاعات می‌توانید با کارشناسان  مجموعه اتصال آنلاین در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *