وبلاگ

بهترین پمپ آب برای ساختمان 5 طبقه

پمپ آب برای ساختمان 5 طبقه

برای مشاوره در مورد خرید بهترین پمپ آب برای ساختمان 5 طبقه همین حالا با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. (مشاوره رایگان)

📞09129323004📞

پمپ آب خانگی برای 5 طبقه

پمپ آب خانگی برای 5 طبقه را در انواع مختلف می‌توانید به صورت آنلاین خریداری کنید. در هنگام خرید پمپ آب خانگی باید به مشخصات فنی دستگاه توجه کنید. مشخصات فنی به شما کمک می‌کنند تا نوع پمپ را بتوانید با دبی، هد و توان مناسب موتور انتخاب کنید. قیمت انواع پمپ آب خانگی با توجه به عوامل مختلفی سنجیده می‌شوند که در ادامه به بیشتر در مورد این موضوعات با شما صحبت خواهیم کرد.

راهنمای خرید پمپ آب خانگی برای 5 طبقه

برای خرید پمپ آب خانگی برای 5 طبقه باید به مشخصات فنی پمپ آب توجه کنید. مشخصات فنی که باید  مدنظر داشته باشید. شامل:

  • بررسی مشخصات فنی

شما نباید جنس بدنه هر نوع پمپ را نادیده بگیرید؛ چراکه جنس بدنه می‌تواند به طول عمر دستگاه اشاره کند. حفاظت‌های الکتریکی (حفاظت موتور در مقابل اضافه بار و کلید راه اندازی)، اتصالات مناسب (رزروه‎ای، فلنجی و…)، گارانتی و خدمات پس از فروش، گواهینامه‌های استاندارد، مواد ساخت (چدن، استیل، پلاستیک) و… همگی از جمله مشخصات فنی به شمار می‌آیند.

  • توان مناسب موتور

با در نظر گرفتن دبی و ارتفاع پمپاژ شما بهتر است از موتورهای 1.5 الی 3 اسب بخار برای پمپ‌های اب خانگی ساختمان‌های 5 طبقه استفاده کنید. ظرفیت دبی و هد دو ویژگی اصلی در برآورد توان موتور هستند. موتور باید قدرت کافی داشته باشد تا بتواند نیاز آب ساختمان 5 طبقه را به درستی برآورده کند.

  • محاسبه دبی

برای انتخاب پمپ آب ساختمان 5 طبقه، دبی چیزی حدود 1 الی 2 لیتر بر ثانیه می‌تواند باشد. البته تعداد واحدها و وسایل مصرف کننده آب در هر طبقه را هم نباید نادیده گرفت.

  • محاسبه ارتفاع پمپاژ

ارتفاع پمپاژ مربوط به ارتفاع ساختمان است و البته افت فشار در لوله و اتصالات را هم باید مدنظر قرار داد. در ساختمان‌های 5 طبقه ارتفاع پمپاژ در محدوده 20 الی 35 متر است.

بهترین پمپ های آب مناسب برای ساختمان 5 طبقه

انواع بهترین پمپ آب خانگی ساخت ایران

پمپ‌های سانتریفیوژ، پمپ آب غوطه ور، پمپ آب بوستر و پمپ آب چند مرحله‌ای بهترین‌ها در دسته‌بندی  انواع پمپ آب خانگی برای 5 طبقه هستند. برای بررسی هرکدام موارد زیر را می‌توانیم بیان کنیم که شامل:

1.پمپ‌های سانتریفیوژ 

پمپ‌های سانتریفیوژ از قدرت بالایی برخوردار هستند. برای آپارتمان‌های چندین طبقه که به مصرف آب متوسط الی زیاد نیاز دارند، گزینه مناسبی هستند. ساختار ساده این پمپ باعث شده است که یک دستگاه قابل اعتماد باشد. راندمان بالایی که آب خانگی سانتریفیوژ را هم نباید نادیده بگیرید. هزینه نگهداری این مدل بسیار پایین است و مصارف خانگی بهترین گزینه است. شما در صورت نیاز قادر خواهید بود که ظرفیت این مدل دستگاه پمپ آب را افزایش دهید؛ همچنین به صورت عمودی و افقی این دستگاه قابلیت نصب دارد.

2.پمپ آب غوطه ور

این نوع پمپ آب در داخل مخرن جای می‌گیرد و به پمپاژ آب به طبقات بالا می‌پردازد.  برای طبقات 5 طبقه‌ای که به مصرف آب کم تا متوسط نیاز دارد مناسب است. این مدل پمپ آب در زیر آب کاربرد دارد و در عمق‌های مختلف کارایی آن را می‌توان انتظار داشت. طراحی به خصوصی که این پمپ دارد را هم نباید نادیده گرفت. بدنه این دستگاه آب بندی شده تا در برابر عوامل محیطی بتواند مقاومت و دوام بالایی داشته باشد. شما به دو صورت عمودی و افقی قادر خواهید بود این پمپ آب خانگی را نصب کنید.  نگهداری و تعمیر این مدل پمپ آب خانگی بسیار آسان است.

3.پمپ آب بوستر

 این نوع به صورت مجزا و مستقل نصب می‌شود و به افزایش فشار آب کمک می‌کند. افزایش فشار و دبی آب از جمله ویژگی‌های اصلی این نوع پمپ آب به شمار می‌آیند. اگر به دنبال بهبود کارایی کل سیستم لوله کشی خود هستید، این نوع پمپ آب خانگی بهترین گزینه می‌تواند باشد. افزایش ارتفاع پمپاژ هم از دیگر ویژگی‌های این پمپ آب هستند. به همین دلیل، برای تأمین آب ارتفاعات بالاتر کاربرد دارند. پمپ آب بوستر را در اندازه و قدرت موتور مختلف میتوانید خریداری کنید.

4.پمپ آب چند مرحله ای

پمپ آب چند مرحله‌ای بیشتراز یک مرحله عملیات پمپاژ را انجام می‌دهد. برای ارتفاع بالا این نوع پمپ آب یک انتخاب هوشمندانه است. این مدل دارای چندین پروانه است. به این صورت که آب را به صورت پی در پی فشارده و به سوی خروجی هدایت می‌کنند.

افزایش فشار هم ویژگی دیگری است که می‌توان برشمرد. در هر مرحله پمپاژ، افزایش فشار آب را شاهد خواهید بود و به همین دلیل خروجی آب نسبت به ورودی فشار بیشتری دارد. افزایش ارتفاع پمپاژ هم ویژگی مهم پمپ آب چند مرحله‌ای است.

پمپ آب خانگی برای ساختمان 5 طبقه

لزوم استفاده از پمپ آب خانگی برای 5 طبقه

در ساختمان‌هایی که ارتفاع زیادی دارند و به عنوان مثال 5 طبقه هستند، لزوم و ضرورت استفاده از پمپ آب خانگی را نمی‌توان نادیده گرفت. اولین دلیل پمپ آب خانگی برای 5 طبقه تأمین فشار آب است. به خاطر ارتفاع معمولاً در طبقات بالاتر با افت فشار آب ساکنین روبرو می‌شوند، اینگونه فشار مناسبی در تمام 5 طبقه برقرار خواهد شد.برای افزایش دبی آب هم استفاده از پمپ آب خانگی را نمی‌توان نادیده گرفت. پمپ آب این قدرت را دارد که راندمان کارایی سیستم توزیع آب ساختمان را بهبود ببخشد. با استفاده از پمپ آب می‌توان از مخازن ذخیره هم استفاده کرد. در هنگام قطع آب شهری، پمپ آب خانگی است که از مخزن دخیره آب برای تأمین آب استفاده می‌کند.

عوامل موثر در قیمت پمپ آب خانگی

شما در هنگام خرید پمپ آب خانگی برای 5 طبقه باید عواملی را مدنظر داشته باشید. اولین عامل توان مناسب پمپ است. هرچقدر پمپ توان بالاتری داشته باشد، طبیعتاً قیمت دستگاه افزایش خواهد یافت. جنس به کار رفته در ساخت پمپ آب را هم باید جدی گرفت. استیل و پلاستیک‌های استاندارد از قیمت کمی برخوردار نیستند.برند و شهرت آن را هم نباید نادیده گرفت. برندهایی که شناخته‌تر شده هستند، طبیعتاً محصولات آن‌ها قیمت بالاتری دارند. قابلیت‌های پمپ آب خانگی هم روی قیمت بی‌تأثیر نیستند. در این بین، خدمات و گارانتی پمپ را هم باید در نظر بگیرید که موضوعی مهم است.

جمع بندی

پمپ آب خانگی برای 5 طبقه به دلیل اینکه افت فشار در این طبقات زیاد است، باید هوشمندانه انتخاب شود و باید گفت انواع مختلفی وجود دارند که بتوان با قابلیت و قیمت متغیر خریداری کرد. امروزه مردم به رفاه خود اهمیت می‌دهند. به همین دلیل، خرید اینترنتی پمپ آب خانگی را هزینه اضافه نمی‌بینند. بلکه یک خرید مقرون به صرفه می‌دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *