وبلاگ

سرقت دریچه منهول چدنی

سرقت دریچه چدنی

سرقت دریچه های منهول چدنی

دریچه های منهول آب و فاضلاب یکی از محصولاتی هستند که در معابر مختلف و در سایز های محتلف تولید و نصب میشوند.

دریچه منهول چدنی از دو بخش به نام های “بدنه” و “درب” تشکیل شده است. به هنگام نصب این دریچه ها بدنه یا قالب محصول داخل زمین نصب میشود تا به صورت دائمی در محل خود ثابت بماند. در حالی که درب دریچه بر روی قالب و روی زمین نصب میشود و دسترسی به آن مهیا میباشد.

به همین منظور این درب ها که از تراکم فلزات با ارزشی مانند چدن برخورددار میباشند، یکی از بهترین انتخاب ها برای سارقین به شمار میروند. واضح و مشخص است که در کشور ما بسیاری از مردم با این مشکل رو به رو میشوند . اتصال آنلاین در این مقاله به روش هایی برای رفع این مشکل میپردازد .

چرا درب دریچه های چدنی را سرقت میکنند؟

همانطور که اشاره شد درب دریچه های منهول چدنی بر روی سطح زمین قرار دارند و از طرفی وزن بالای این درب ها باعث میشود که به یکی از گزینه های سرقت سارقان تبدیل گردند. همچنین این دریچه ها عمدتا در مکان ها و معابر عمومی نصب شده اند و امنیت خاصی ندارند و نظارتی روی آنها نیست.

البته ممکن است به علت آسیب های وارد شده به درب دریچه در زمان های طولانی و یا فشار بیش از حد درب دریچه شما بشکند. در این صورت نیز این درب برای شما قابل استفاده نبوده و نیاز به تعویض درب دریچه منهول خود پیدا میکنید. در این بخش با مشکل جدیدی رو به رو میشوید که در ادامه به آن میپردازیم.

درب های منهول سرقت شده

قرار نگرفتن درب جدید بر روی بدنه قدیم !

اگر به دنبال تهیه و خرید درب دریچه چدنی جدید هستید باید این خبر بد را به شما بدهیم که هیچ کدام از درب های دریچه های منهول چدنی، بر روی قالب دریچه قبلی شما قرار نمیگیرد! درب های چدنی جدید در ریخته گری ها و کارخانه های کشور بر اساس استاندارد های روز و سایز های جدید تولید میشوند. پس طبیعتا با سایز ها و استاندارد های قدیمی متفاوت هستند.

همچنین تقریبا تمامی فروشندگان دریچه منهول چدنی، این محصول را بصورت کامل به فروش میرسانند. یعنی هم درب دریچه و هم بدنه دریچه چدنی کنار هم به عنوان یک محصول واحد به فروش میرسد و نه بصورت جدا از هم.

در بهترین حالت ممکن شما موفق به پیدا کردن یک درب دریچه چدنی پیدا میشوید که با اختلاف چند میلیمتری روی قالب قدیمی دریچه شما سوار میشود. اما همین اختلاف جزئی باعث کاهش شدید تحمل فشار دریچه شده و به راحتی دوباره میشکند و شما را به دردسر می اندازد.

پس راه حل چیست ؟ در ادامه با ما باشید تا به شرح راه حل های این قضیه بپردازیم.

ابتدا به طور کامل از شر دریچه قبلی خلاص شوید

در اولین اقدام لازم است تا با کمک یک متخصص، قالب دریچه منهول چدنی قبلی را از داخل زمین بیرون بیاورید. به این حقیقت واقف باشید که آن قالب قدیمی دیگر نمیتواند برای شما کارایی داشته باشد و باید تعویض گردد. سپس با توجه به نیازتان چه از نظر تحمل بار و چه از نظر سایز و ابعاد، با مشورن گرفتن از یک متخصص، اقدام به تهیه دریچه جدید کنید.

حال سوال مهم تری پیش می آید که چه نوع دریچه ای تهیه کنیم تا دوباره دچار این مشکل نشویم ؟!

دریچه منهول پلیمری

دریچه های پلیمری یکی از بهترین جایگزین ها برای دریچه های منهول چدنی و بتنی هستند . این دریچه ها از مواد پلی اتیلن و پلی پروپیلن مقاوم ساخته شده اند و علاوه بر اینکه دارای مقاومت بالایی میباشند، انتخاب سارقان نخواهند بود. چرا که این محصولات فلزی نیستند و همانند چدن ارزش خام فروشی ندارند.

همچنین این دریچه ها قیمت مناسب تری نسبت به دریچه های چدنی دارند و از مقاومت های مختلفی برخورددار میباشند. دریچه های منهول پلیمری در اشکال مختلف دایره، مستطیل، مربع و … در رنگ های محتلف تولید و عرضه میشوند . از ویژگی های دریچه پلیمری میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • مقاومت در برابر خوردگی و ضربه
  • عمر طولانی
  • تحمل فشار از 1.5 تن تا 40 تن
  • مقاومت در برابر شرایط محیطی
  • حمل و نقل آسان تر به نسبت دریچه های چدنی
  • تنوع رنگ و شکل و زیبایی
  • قیمت بسیار مناسب

دریچه ماشین رو

دریچه پلیمری

دریچه منهول چدنی لولا دار

یکی دیگه از انتخاب های شما برای حل مشکل به سرقت رفتن دریچه های چدنی ، استفاده از دریچه های چدنی لولا دار است. این نوع از دریچه های منهول به علت داشتن لولا فلزی و محکم اتصال قویی بین درب و پایه دریچه به وجود می آورند.

طراحی این محصول به گونه ای است که امکان سرقت درب به صورت جدا را به سارق نمیدهد. دریچه‌ های منهول لولا دار چدنی به دلیل ساختار سخت و قفل ‌گذاری مناسب، در مقابل دسترسی غیرمجاز به شبکه‌ های لوله‌ کشی و تاسیسات مختلف، مقاومت بالایی دارند.

البته باید توجه داشته باشید که به علت ساختار این محصول نمیتوان آن را در تمامی معابر نصب و پیاده سازی کرد. از ویژگی های این محصول میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • مقاومت در برابر فشار و ضربه
  • مقاومت در برابر خوردگی
  • طول عمر بسیار بالا
  • مقاومت در برابر شرایط محیطی مختلف به خصوص محیط های صنعتی
  • امنیت بسیار بالا

دریچه چدنی لولا دار

نتیجه گیری

دو راه حل اساسی معرفی شده، به شما کمک میکند تا مشکل سرقت و یا شکسته شدن دریچه های چدنی خود را برطرف کنید. اینکه شما کدام یک را انتخاب میکنید بسته به نیاز شما و مشاوره متخصص شما دارد اما بهر حال لازم است قالب دریچه چدنی قبلی خود را از زمین خارج کنید . برای مشاوره و تهیه انواع دریچه های منهول میتوانید با کارشناسان اتصال آنلاین تماس برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *